tisdag 4 maj 2010

Träningen

Måste skriva lite om söndagens träning. Det va ganska länge sedan jag red, på riktigt. Det måste ha varit förra våren. Och ännu ett år innan dess som jag red lektion. Jäklar vad roligt det var! Och jäklar vad mina fula gamla vanor satt sig. "Sträck på dig, in med armbågarna mot midjan, upp med blicken". Ja det gamla vanliga. Sara va jätterolig att rida för. Hon känner ju Walle utan och innan också, så det är verkligen ett plus. I början gick det inte alls bra. Walle blev så himla stark och bara drog mig framåt. Men efter lite galopparbete kom vi rätt bra överens! Jag måste verkligen träna upp rygg och mage så jag orkar sitta rätt. När sitsen väl infunnit sig gick Walle riktigt fint några steg! Men jag orkar inte behålla sitsen, lutar mig fram, låter armbågarna "flaxa", sen blir det bara pannkaka av allt.

Nu vet jag i alla fall hur det ska kännas när vi gör rätt. Det blir så mycket lättare då! Och vilken häst han är, Walle. En riktig läromästare. Det kan jag verkligen behöva, efter att jag suttit och ridit gamla (och unga) travare allt för länge. Vi ska boka in ännu ett pass innan sommaren. Då ska jag nog ta med mig min bästaste pojkar så Gustav får fota lite. Får se om jag vågar visa nån bild sen!

Nu väntar dammsugning samt en promenad.

Inga kommentarer: