onsdag 23 september 2009

146 dagar kvar...

...Till beräknad förlossning!

Fy vad det blåser ute! Nu är hösten här på riktigt... Tur att jag har något otroligt underbart att se fram emot i mitten på februari, annars hade jag nog haft lite höstångest nu!

Tog med mig Lobo till hundparken i förmiddags. Han hade mycket trevligt! Synd bara att han börjar bli så kaxig. Det hettade till mellan han och en newfoundlandhane. Fick sära på dem då de nästan började slåss... Fundisen va bara 7 månader, så Lobo tyckte nog att den skulle ge sig, men det gjorde den inte. I övrigt går han bra med andra hundar, vilket är skönt =)

Bebisen har börjat härja riktigt mycket nu! Låg på rygg och försökte sova i går, medan bebis lekte kickboxare! Känns snudd på obehagligt när den rör sig så mycket! Har nog sett Alien för många gånger.... Dras med en jobbig huvudvärk oxå, som dock brukar släppa lite då jag druckit kaffe. Beroende kanske...?

Har blivit heltidssjukskriven fram till 4 oktober nu, få se va FK säger om det. Jag orkar verkligen inte bråka med dom! Har även ansökt om havandeskapspenning på heltid för att gardera mig. Har svårt att förstå FK om dom skulle skicka tillbaka en gravid kvinna till en sån arbetsplats... Men dom är ju inte kända för att bry sig, så vi får väl se.

Jag har snart gått halva min graviditet oxå! Det känns mysko. Är i v 20 nu (19+1). Hoppas jag kan börja njuta lite snart. Jobbigt att ha ont och att vara rädd för att måsta återvända till jobbet... Ska bli så skönt när allting löser sig!

1 kommentar:

Hanna sa...

Svar: Han mår bara fint och natten gick också bra.