måndag 7 september 2009

Byte av hage.

Idag ska Lynette oc hennes kompis Dreamy flytta in i vinterhagen. Finns inte mycket mat kvar till dem. Nordisarna får dock stå kvar (tjockisar) Nu känns det verkligen att sommaren är slut!

Känns skönt att ha henne där uppe igen. Blir mycket smidigare om det kommer folk och provrider. Får se om jag kanske tömkör henne idag. Beror på vad fogarna säger. Hatar att vara så begränsad... Ska till läkaren i morgon också. Tror han sjukskriver mig, sen är det upp till FK om dom vill gå med på det. Hoppas jag slipper tjafsa med dom.

Uppdatering.
Gick bra att flytta hästar. Trodde jag skulle kunna gå med båda samtidigt för att slippa springa två gånger, men vi tog oss inte ut genom grinden... Släppte Lynette i hopp om att hon snällt skulle vänta på mig vid grinden tills jag kom tillbaka... Knappast. Fick traska igenom hela hagen igen för att hämta henne. Jag har lite ont nu. Jag som hade tänkt tömköra idag... Bara att glömma!

Inga kommentarer: