tisdag 30 mars 2010

När barnet sover...

...dansar mamman på (tangent)bordet! Eh...
Jag får passa på när Herman inte sitter som ett frimärke på mig. Nu sover han så sött i sin babysitter! Han har även sovit i sin egen säng nu sen i fredags. Jag är lycklig! Jag funkar inte som människa om jag inte får sträcka ut mig i sängen. Jag hoppas det håller i sig!

Verkar som att jag kommer igång med ridningen igen! Prövred en häst i söndags ute i Rinkaby, där Lynette stod förut. Han va kalastrevlig! Lagom storlek oxå. Jag slår nog ihjäl mig om jag ramlar av! Men han verkar vara en gentleman, så det ska nog gå bra! Gissa om otränade jag har träningsvärk i nästan hela kroppen? Jag red kanske i 10 minuter, helt otroligt vad mycket jag tappat! Har ju inte ridit sedan i somras, burit på ett barn, haft foglossning från helvetet samt en förlossning, så det kanske inte är så konstigt när jag tänker efter...
Ska åka ut till stallet på torsdag och rida igen. Det blir trevligt =) Gustav och Herman får följa med denna gång oxå, eftersom jag inte fått tummen ur och köpt en bröstpump.

Mamma va här i helgen oxå. Vi har haft det så trevligt! Inte gjort ett nå. Bara slappat och myst med Herman. Tyvärr försvann Häxa i fredags och har inte setts till ännu. Ni som känner henne vet ju att hon är rädd för sin egen skugga och har lokalsinne som en guldfisk. Så jag börjar tappa hoppet om att hon kommer hem. Hon har nog virrat bort sig rejält. Hoppas bara hon inte sitter fast någon stans.

Inga kommentarer: