onsdag 28 mars 2012

Ett års uppbehåll

Japp, snart et år sedan det hände något här. Känns som att jag skriver allt onödigt på fejjan istället. Men jag ska försöka göra ett ryck. Misstänker att det blir samma saker som innan, Herman, lite häst mm.

Red lektion igår, på ett sto som heter Greta. Det va en upplevelse må jag säga. Hon är någon härlig blandning mellan tinker och något annat, byggd i nedförsbacke och hennes trav kändes ibland fyrtaktig. Men vi fick till några fina steg mellan varven. Både hon och jag dröp av svett innan vi va färdig! Och jag red dessutom med sadel, vilket inte hänt på ett tag. På lördag blir det ridning igen, men då på Elsa. Vi får se om sadeln åker på. Troligtvis inte. Nu måste jag sticka till dagis och hämta Herman. Esters husse har inte kommit än, men det löser sig nog!

Inga kommentarer: