fredag 22 januari 2010

V 37 (36+3)

Magen i vecka 37 samt i vecka 32!



Har precis kommit hem från barnmorskan. Hon tyckte inte magen växt som den skulle, men trodde som jag att det beror på att bebis sjunkit ner i bäckenet så pass mycket. Ska dit nästa vecka på extrakoll för att mäta igen. Har den inte vuxit tillräckligt så blir det ett nytt ultraljud. Känns lite läskigt, men jag tror inte det är nåt att oroa sig över. BM kände knappt huvudet, så bebbe har trängt ner ordentligt! Nu kan den komma vilken dag som helst! Hjärtljuden och alla prover såg i alla fall bra ut, bara lite högt blodtryck (huvudvärk) så det är inte så konstigt. SF-måttet låg på 31cm idag, mot 30 cm för två veckor sedan.

Det har inte blivit så mycket sömn inatt heller. Testade att sova med stödstrumpor då det gör så förbannat ont i fötterna (svullna och KLIAR!) men det va ingen hit. Det hjälpte ju, men fy vad obekvämt det är att sova med strumpor!

2 kommentarer:

Mia sa...

sv; Den 5/2 exakt 2 veckor kvar idag.. Men jag har en heldel molande smärta och sammandragningar så jag undrar om den verkligen planerat att vänta till dess. Har du börjat på att få något sådant? (man är ju helt nybörjare, vet inte alls vad som är normalt :P )

Mia sa...

Sv; okej.. Jo då får jag ringa in så snittas jag den dagen så de blir akutsnitt, fast ja får ju vara vaken iaf :)