måndag 1 februari 2010

En vecka sen sist

Jag är inte bäst i världen på att uppdatera. Kan bero på att mitt liv är ganska trist och händelselöst, eller att jag är lat. Mest troligt en kombo av de båda. Vi har i alla fall varit mycket effektiva helgen. Flyttat hela förrådet till nya lägenheten, rensat ut det som ska kastas och nu idag har jag börjat packa köket. Börjar se ljuset i tunneln! När köket är färdigt blir är det dax för klädkammaren. Där finns oxå en hel del att göra.

På bebisfronten har det inte hänt så mycket. Magen växer och sammandragningarna kommer tätare. Kan det vara ett tecken tro? Ska till barnmorskan nästa måndag, sen är det bara en vecka kvar till beräknad förlossning! Det kommer nog att kännas konstigt att inte ha något i magen längre. Bara tomt lixom... Ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning, och hoppas på att allt går bra. Är lite skraj för akut snitt. Men händer det så får det va så. Huvudsaken bebis är frisk!

2 kommentarer:

Jenny sa...

snart bara en vecka kvar alltså! jag minns när jag väntade där i slutspurten oxå, det är som blandade känslor inför förlossningen. jag fick ju dessutom ruben en vecka tidigare än beräknat men ändå stirrar man sig nästan blind på det beräknade förlossningsdatumet =)

Mia sa...

Nu är det snart dax för dig med, underbart! :) Ja den kan ju komma vilken dag som helst nu så de är bara att vänta..